февруари 4, 2023

Motosport.bg

Мото новини от последните минути

WRC: Ожие с победата, Toyota с титлата в Испания

Себастиен Ожие грабна първата си победа в хибридната ера на WRC. Той триумфира в рали RACC – Испания. Заедно с успеха си, той помогна за осигуряването на титлата при производителите за Toyota Gazoo Racing.

Французинът се състезава на непълен сезон за Toyota през 2022 г. Себ пое контрола над този предпоследен кръг, когато записа три най-добри времена отсечките в средата на тридневното асфалтово рали.

Със своя GR Yaris, Ожие имаше преднина от 20,7 секунди в неделния финален етап. Той можеше да си позволи да се укроти в последните четири отсечки днес, без да поема прекомерни рискове.

Ожие направи точно това, въпреки че спечели последните два етапа и грабна победата с 16,4 сек. пред звездата на Hyundai i20 N Тиери Ньовил. Така французинът отбеляза първия си триумф в хибридната ера на WRC. Това бе и първа победа за навигатора на Ожие – Бенжамин Виелас.

Кале Рованпера, който спечели шампионата при пилотите на предишното състезание, потвърди двойния подиум за Toyota.

С този резултат, японската марка спечели втора поредна корона при производителите. Един кръг преди края, базираният в Ювайскила отбор има непостижима преднина от 93 точки пред Hyundai Motorsport и вече не може да бъде достигнат.

Директорът на отбора на Toyota Gazoo Racing Яри-Мати Латвала каза: „Страхотно е да си осигурим титлата тук. Последното рали в Япония е домакинско за Toyota. Така че сега можем да бъдем много по-спокойни там. Ако можем да спечелим там, можем да организираме още по-големи празненства!”

Ньовил открадна второто място от Рованпера късно в събота следобед и беше готов за здрава битка с младия финландец днес. Този дуел обаче така и не се материализира, тъй като Рованпера спука предна лява гума, когато премина през дренажен отвор във втория етап. На финала 18,1 сек. разделиха двамата пилоти.

Автомобилите на Hyundai блокираха останалата част от първите пет. Ойт Танак финишира на 44,0 секунди след лидера, на четвърто място в общото класиране. Естонският пилот така и не намери най-доброто място по отношение на настройката на колата си и изостана от Рованпера с 9,5 сек.

Разочарованият Дани Сордо беше с 32,5 секунди по-назад след смесен уикенд по родните му отсечки. Липсваше му темпото през първия ден и половина. Настройките на колата му в средата на съботните отсечки отключиха повишаване на скоростта за Сордо.

За съжаление те дойдоха твърде късно. Въпреки че спечели няколко отсечки, Сордо не можа да обърне нещата в своя полза и остана 5-и.

Шестият Елфин Еванс също не се представи добре. Уелсецът почувства, че му липсва скорост и възможност за пробив.

Такамото Кацута и Адриен Фурмо бяха седми и осми. И двамата пилоти спечелиха позиция за сметка на колегата на Фурмо от M-Sport Ford Puma Крейг Брийн.  Той също имаше драми с гумите, след като удари дупка сутринта.

В крайна сметка Брийн завърши девети в общото класиране, тъй като навигаторът му Пол Нейгъл се отказа от най-високото ниво в спорта със своя 102-ри старт във WRC. Пиер-Луи Лубе, също каращ Puma, завърши класацията в топ 10.

Финалът на шампионата е следващия месец с изцяло ново асфалтово рали Япония от 10 до 13 ноември.