февруари 2, 2023

Motosport.bg

Мото новини от последните минути

WRC: Ожие с пълен контрол над Старата госпожа

Себастиен Ожие от екипа на Toyota Gazoo Racing  установи още по-пълен контрол над „Старата госпожа“ – рали Монте Карло и във втория ден. Със своя Toyota GR Yaris, осемкратният световен шампион спечели четири от шестте изпитания за скорост във Френските Алпи вчера. Така поведе с 36,0 секунди пред съотборника си Кале Рованпера след състезателните 145 км в петък.

Всъщност, Ожие си е у дома, който е роден и израснал в горните Алпи. Неслучайно той преследва рекордна девета победа в надпреварата тови уикенд.

Ожие зададе темпото още в първите два специални етапа в четвъртък вечерта, като първият бе легендарния Кол дьо Турини.  Той увеличи тогава преднината си пред другия си съотборник – Елфин Еванс.  Уелсецът изостана с 40 секунди заради спукана задна дясна гума на 5-ата отсечка. Това даде глътка въздух на Ожие. Позволи му да поема по-малко рискове в следобедните минавания на отсечките, въпреки че носеше допълнителна резервна гума.

От своя страна най-младия световен шампион Кале Рованпера направи здрава битка с пилота на Hyundai i20 N Тиери Нювил. Двамата бяха само на няколко десети от секундата почти на всеки етап. Рованпера обаче дръпна следобеди и завърши деня с 1,9 сек. пред белгиеца.

Четвърто място в общото класиране отиде при Ойт Танак след изпълнен с предизвикателства ден. Той трябваше да изучава тънкостите на шофирането на Ford Puma на M-Sport в състезание за първи път. По думите на естонец, новият му кон не се е чувствал достатъчно “състезателен”. Все пак Танак призна, че се чувства удобно в колата.

Танак остава на 16,3 секунди от подиума, а днес е изправен пред непрекъснат натиск от страна на Еванс. Той направи впечатляващо каране, за да избие времето след спуканата гума и е на 8,1 секунди зад естонеца.

Още на 27,9 сек. изоставане топ 6 оформи Дани Сордо с другия Hyundai. Испанецът изглеждаше разочарован.  Такамото Кацута имаше проблем с ръчната спирачка още в двата нощни етапа.  Вчера обаче нямаше проблеми със своя GR Yaris. С поредица от най-добри времена в четири етапа, 29-годишния японец стигна до 7-о място, пред Есапекка Лапи. Той също бе разочарован от неговия i20 N.

Без сервиз в средната част на деня, пилотът на Puma Пиер-Луи Лубе мина повече от половината от етапите за деня без серво на управлението. Водещите в WRC2 Николай Грязин и Йохан Росел се възползваха от неволите на французина и завършиха топ 10.