
Седемдесет и пет автомобила са записани за старт в първия кръг на световния рали шампионат на FIA – рали Монте Карло следващата седмица (19 – 22 януари). Ралито е най-старото и най-известното в календара на WRC.
Организаторът – Автомобилния клуб на Монако публикува списъка на участниците. Той включва 10 коли в основната категория Rally1, както и силно присъствие във водещата категория WRC2.
Летящият финландец Кале Рованпера ще се надява да защити шампионската титла на своите пилоти по най-добрия възможен старт във Френските Алпи. Младежът кара GR Yaris за действащите шампиони при производителите Toyota Gazoo Racing заедно с Елфин Еванс и Себастиен Ожие. Последният ще гони рекордна девета победа в Монте Карло. Такамото Кацута също е в тима, въпреки че няма да носи точки за производителите.
Има нови лица в Hyundai Motorsport, тъй като дългогодишният Тиери Ньовил оглавява тима от три i20 N. Към белгиеца се присъединиха Есапека Лапи, който отбелязва своя дебют за корейския производител, както и опитният испанец Дани Сордо в третата кола.
Крейг Брийн се завърна в Hyundai след едногодишен престой в M-Sport Ford. Ирландецът обаче ще започне сезона си следващия месец по заснежените пътища на рали Швеция.
Друг пилот, който се завръща към познатите пътища е Ойт Танак, който се завърна в M-Sport Ford. Това е екипът, който го подкрепяше в началото на кариерата му. Танас ще кара Puma Rally1 с хибридно задвижване заедно с младия си съотборник Пиер-Луи Лубе. Гръцкият частник Йордан Сердеридис е последният пилот от споменатите 10.
Има повече от 25 екипажа в WRC2. Защитаващите титлата си шампиони от отбора на Toksport са с няколко чисто нови автомобила Skoda Fabia RS Rally2 за пилоти, включително Оливър Солберг, Сами Паджари, Марко Буласия и Николай Грязин.
M-Sport Ford има гама от две коли WRC2 в лицето на Адриен Фурмо и Грегоар Мюнстер. Други участници са Йохан Росел, Стефан Льофевр, Крис Инграм и Ерик Кейс.
Рали Монте Карло е едно от най-взискателните. Това се дължи на променливите метеорологични условия. Пилотите могат да карат на сух асфалт, на сняг и лед на един и същи етап. В резултат на това изборът на гуми е от решаващо значение.
Както през 2022 г., сервизният парк отново ще бъде разположен на брега на пристанището в самото Монако. Ралито ще стартира от емблематичния площад пред Казиното, преди двата етапа в четвъртък вечер. Първият от тях се изкачва, за да завърши на прочутия Кол дьо Турини. Вторият се спуска от Ла Кабанет по пътища, използвани последно в края на изданието за 2020 г. Това е и най-дългият етап от 24,9 километра.
Петък се състои от две обиколки от три етапа на северозапад от Монако около Пуже-Тениер, където се намира зона за смяна на гуми на мястото на сервизното обслужване по средата на деня. Събота следва подобен формат, но е по-дълъг. Екшънът се развива по-на запад и екипажите трябва да се върнат в Монако почти 15 часа след като са напуснали Княжеството. Неделя съчетава две минавания на класическия етап Люсерам – Лантоск с още две пускания на Кол дьо Турини, където е пауърстейджа на ралито.

ДРУГИ
Формула 1: Audi купува дял от Sauber F1 преди влизането се през 2026 г.
ROC: Екстрьом печели за четвърти път, Норвегия триумфира при нациите
Rolex 24 часа Дейтона: Meyer Shank Racing отново печели, двоен успех за Acura