октомври 9, 2024

Motosport.bg

Мото новини от последните минути

Yamaha представи обновена пистарка – нехомологиран R6 RACE

Прочутите състезателни мотоциклети на Yamaha се радват на успехи от най-елитните състезания – MotoGP и WorldSBK, до масови серии и трак дей. Yamaha R6, представен през 1999 г., е най-добрият мотоциклет Supersport от създаването си. Моделът за 2021 г. ще се предлага изключително като нехомологизирана версия. От януари 2021 г. се въвежда комплект R6 GYTR за върховно изживяване в трак дей.

Състезателна история

Yamaha R6 отбеляза своята първа победа още при второто си излизане на пистата в WorldSSP с Джейми Уитъм през 1999 г. в Донингтън Парк. В следващите години Yamaha R6 отведе пилотикато Йорг Тойшерт, Кал Кръчлоу, Чаз Дейвис, Сам Лоус, Лукас махиас, Сандро Кортезе и Ранди Круменахер  до световни титли. Тази година Андреа Локатели добави името си към този списък с рекорден сезон с R6. Този мотор продължава да се доказва като водещият избор в WorldSSP. Качествата на R6 на състезателната писта са широко признати и от любители на трак дей, и от национални състезатели.

Yamaha R6 RACE

Хомологираният R6 ще бъде спрян от производство през следващата година, тъй като Yamaha премества фокуса си върху задачата да предостави най-добрия пистов мотор. Стандартният R6 RACE вече е наличен на цена, съсредоточена към състезания, от участници в трак дей до национални претенденти за титлата в клас суперспорт. Клиентите могат да решат как искат да бъде персонализиран мотоциклетът им, за да подобри допълнително изживяването на пистата.

R6 RACE се задвижва от лек четирицилиндров двигател DOHC с течно охлаждане, обем 599 куб. см и титанови клапани.

Алуминиевата рама Deltabox е продукт на години разработки в състезанията за Гран при. Магнезиевата подрама оптимизира баланса между теглото на предницата и задницата, а високите спецификации на предната вилка KYB и задното окачване KYB водят до прецизно управление и режещо като бръснач взимане на завоите. Включени са и контрол на сцеплението, управление с режими D-mode и електронна система с чип на Yamaha за управление на газта за максимална реакция.

Нехомологираният R6 RACE ще бъде в наличност при местния представител на Yamaha във всяка страна от януари 2021 г.

Комплект R6 GYTR

Инженерите на GYTR (Genuine Yamaha Technology Racing – оригинална състезателна технология на Yamaha), използват водещи в бранша технологии за изработката на всички нови аксесоари в полза на ефективността. Те ги проектират вече над 40 години. В тясно сътрудничество със състезателните екипи и тестовите пилоти, е разработена широка гама от компоненти за подобряване на производителността за всеки, който иска да повиши ефективността на своите мотоциклети, части и пълни състезателни комплекти на Yamaha.

Комплектът R6 GYTR извежда Yamaha R6 RACE на още по-високо ниво, готов да застане на стартова позиция.

За решетката моторът е с набор от функции за подобряване на производителността с ексклузивно напълно състезателно движение. Това включва пакет GYTR Electronic с леки кабели и ECU, така че мотоциклетът да може да бъде настроен за оптимална работа на двигателя.

Блокът AIS (система за всмукване на въздух) дава възможност на R6 RACE да използва свежия въздух, осигурен директно от големия въздуховод, което е полезно за изходната мощност. А за да сте сигурни, че цялата мощност се управлява добре, изцяло титановият състезателен ауспух Akrapovic е специално разработен, за да увеличи мощността на двигателя, и значително намалява общото тегло.

Лесният за монтиране дефлектор WSS намалява съпротивлението и ще подобри линейната скорост, както и управлението.

Освен че мощността е увеличена, спирачките са надградени с модернизирани със спирачни магистрали от неръждаема стомана за директна обратна връзка и подобрено усещане при намаляване на скоростта. Емулаторът GYTR ABS ще позволи отстраняването на ABS помпата за още по-голямо намаляване на теглото.

Монтирани са и други части, необходими за FIM, като предпазител на лоста на предната спирачка и протектор на задното зъбно колело, докато куките на стойката на задното колело осигуряват по-добра ефективност при свалянето на колелото.

Комплектът R6 GYTR, разработен за R6 RACE, включва следните състезателни части:

  • Комплект състезателен дефлектор GYTR
  • Цялостна състезателна система Akrapovic
  • Комплект GYTR ECU
  • Кабели GYTR
  • Ключ за включване/изключване GYTR
  • Интерфейсен кабел GYTR
  • Набор от заглушки за AIS GYTR
  • ABS емулатор GYTR
  • Безключова капачка за резервоара за горивото GYTR
  • Възглавница на седалката GYTR
  • Комплект спирачна магистрала от неръждаема стомана, предна и задна
  • Предпазител за лоста за предната спирачка
  • Изцяло регулируем състезателен комплект GYTR за степенките с комплект за обръщане на предавките като опция
  • Предпазител за задното зъбно колело („перка на акула“)
  • Предно зъбно колело с 14 зъба, подходящо за конверсия към верига 520
  • Задно зъбно колело с 45 зъба, подходящо за конверсия към верига 520
  • Комплект гайки за предно зъбно колело за конверсия към верига 520
  • Златна верига DID 520 за конверсия
  • Куки за стойка за задно колело
  • Стойка за колело

В допълнение към всички функции на R6 GYTR, набор от части GYTR и Öhlins е на разположение на любителите състезатели, за да персонализират още повече своя R6 RACE.