Според източници от Япония, Yamaha работят по обновен MT-07, за да запълнят празнината, оставена от излизащия от продажби R6. Слуховете за нов модел се разпространяват от известно време. По последната информация се предполага, че Yamaha ще представи мотора тази пролет. В продажба ще влезе през есента.
Причината за спирането на R6 са намаляващите продажби и непрекъснато затягащите се стандарти за емисии, направиха инвестициите неефективни.
Тогава, в края на миналата година, Yamaha обяви, че R6 няма да бъде продавана вече в Европа. Налични остават само няколко модела за писта за упорити ентусиасти и състезателни отбори.
С изчезването на R6, дупката в гамата от спортни мотоциклети на Yamaha остава. Тя е R3, който може да се кара с категория A2 и супербайка R1. Затова се говори, че тази празнина ще бъде запълнена от нов мотор, задвижван от двигателя CP2 от новия MT-07.
Двуцилиндровия редови мотор в най-новия MT-07 произвежда мощност от 74 к.с. Ако от Yamaha не го преработят основно, новият мотор ще се конкурира с Kawasaki Ninja 650 или Honda CBR650R, но не и с Aprilia RS660. Двигателят CP2 е може би най-добрият на MT-07.
Предполага се, че Yamaha все пак ще искат да направят актуализация и да вдигнат мощността до 80 к.с. Но това ще бъде в стил R6 и ще бъде полезна опция за хора, които харесват състезания с малки двуцилиндрови байкове.
За да се намалят разходите, което ще бъде от ключово значение за успеха на проекта, шасито ще бъде подобно на това в съществуващия MT-07.
Yamaha вече има форма, модифицираща това шаси, като например на Tracer 7. Така че не нужна огромна работа. Джантите, окачването и друга ходова част вероятно ще бъдат подобни, за да помогнат на облекчаване на бюджета.
Този бюджет може да бъде ключът към успеха или провала на новия мотоциклет. Както е при оригиналния MT-07 и адвенчъра Ténéré 700, който също използва двигателя CP2.
Въпросът е как ще се казва спортистът в средна категория. Според системата за наименуване на Yamaha, моторът бе трябвало да се казва R7. Това обаче беше специален състезателен пистов мотор за хомологация в WSB. С него Yamaha са много горди и затова май байкът ще има ново име.
ДРУГИ
KTM обявява предстоящите планове за нови модели за 2025
Husqvarna Mobility разкрива лимитирана серия модели
Показаха наследника на Lamborghini Huracán
МОТО СПОРТ
Пълно класиране при пилотите в MotoGP след Гран При на Япония
Полша ще бъде домакин на “FIM Enduro Vintage Trophy” през 2025 г.
Веселин Велинов и Христо Димитров на гости на STUDIO LINSON MOTO в Перник
Неудържимият Хорхе Прадо спечели четвъртата си световна титла по мотокрос
Самоков приема 7-ия кръг от шампионата по мотокрос
АВТО СПОРТ
Предстои зрелищен финален кръг от шампионата по Драг Рейсинг за мотори
Toyota преговаря за завръщане във Формула 1
Враца ще е домакин на рали за ентусиасти
Нова вело писта в Казанлък
Нов състав от трима пилоти в KTM Rally Team – Husqvarna и GASGAS вече не съществуват