


Според източници от Япония, Yamaha работят по обновен MT-07, за да запълнят празнината, оставена от излизащия от продажби R6. Слуховете за нов модел се разпространяват от известно време. По последната информация се предполага, че Yamaha ще представи мотора тази пролет. В продажба ще влезе през есента.
Причината за спирането на R6 са намаляващите продажби и непрекъснато затягащите се стандарти за емисии, направиха инвестициите неефективни.
Тогава, в края на миналата година, Yamaha обяви, че R6 няма да бъде продавана вече в Европа. Налични остават само няколко модела за писта за упорити ентусиасти и състезателни отбори.

С изчезването на R6, дупката в гамата от спортни мотоциклети на Yamaha остава. Тя е R3, който може да се кара с категория A2 и супербайка R1. Затова се говори, че тази празнина ще бъде запълнена от нов мотор, задвижван от двигателя CP2 от новия MT-07.
Двуцилиндровия редови мотор в най-новия MT-07 произвежда мощност от 74 к.с. Ако от Yamaha не го преработят основно, новият мотор ще се конкурира с Kawasaki Ninja 650 или Honda CBR650R, но не и с Aprilia RS660. Двигателят CP2 е може би най-добрият на MT-07.
Предполага се, че Yamaha все пак ще искат да направят актуализация и да вдигнат мощността до 80 к.с. Но това ще бъде в стил R6 и ще бъде полезна опция за хора, които харесват състезания с малки двуцилиндрови байкове.
За да се намалят разходите, което ще бъде от ключово значение за успеха на проекта, шасито ще бъде подобно на това в съществуващия MT-07.
Yamaha вече има форма, модифицираща това шаси, като например на Tracer 7. Така че не нужна огромна работа. Джантите, окачването и друга ходова част вероятно ще бъдат подобни, за да помогнат на облекчаване на бюджета.
Този бюджет може да бъде ключът към успеха или провала на новия мотоциклет. Както е при оригиналния MT-07 и адвенчъра Ténéré 700, който също използва двигателя CP2.
Въпросът е как ще се казва спортистът в средна категория. Според системата за наименуване на Yamaha, моторът бе трябвало да се казва R7. Това обаче беше специален състезателен пистов мотор за хомологация в WSB. С него Yamaha са много горди и затова май байкът ще има ново име.
ДРУГИ
GASGAS ДОБАВЯ ЩИПКА ВЪЛНЕНИЕ ВЪВ FACTORY EDITION МОТОЦИКЛЕТИТЕ ЗА 2025 С ИЗЦЯЛО НОВ ВЪНШЕН ВИД!
Първи поглед: Stark Varg EX – уличен ендуро модел
Световните шампиони от KTM Pro Racing обявиха отбора си за 2025 г. в EnduroGP
МОТО СПОРТ
Енергично каране донесе на Чейс Секстън от RED BULL KTM подиум в Детройт
Гайзер и шест титли
Ducati може да запази двигателя от 2024 г. за MotoGP през 2025 г., въпреки тестовете в Тайланд
Сезонът по мотокрос в Обединеното кралство започва
Български състезатели мерят сили в престижни мотокрос и Суперендуро надпревари в Европа
АВТО СПОРТ
Елфин Еванс поведе след първия специален етап в рали Швеция
Шестима пилоти получават уникален шанс през новия сезон
Никола Цолов с две класирания в топ 5 на „Херес“
Ще има и 12-и отбор във Формула 1
Маршрутът за дебюта на Канарските острови в WRC е готов