
Според източници от Япония, Yamaha работят по обновен MT-07, за да запълнят празнината, оставена от излизащия от продажби R6. Слуховете за нов модел се разпространяват от известно време. По последната информация се предполага, че Yamaha ще представи мотора тази пролет. В продажба ще влезе през есента.
Причината за спирането на R6 са намаляващите продажби и непрекъснато затягащите се стандарти за емисии, направиха инвестициите неефективни.
Тогава, в края на миналата година, Yamaha обяви, че R6 няма да бъде продавана вече в Европа. Налични остават само няколко модела за писта за упорити ентусиасти и състезателни отбори.

С изчезването на R6, дупката в гамата от спортни мотоциклети на Yamaha остава. Тя е R3, който може да се кара с категория A2 и супербайка R1. Затова се говори, че тази празнина ще бъде запълнена от нов мотор, задвижван от двигателя CP2 от новия MT-07.
Двуцилиндровия редови мотор в най-новия MT-07 произвежда мощност от 74 к.с. Ако от Yamaha не го преработят основно, новият мотор ще се конкурира с Kawasaki Ninja 650 или Honda CBR650R, но не и с Aprilia RS660. Двигателят CP2 е може би най-добрият на MT-07.
Предполага се, че Yamaha все пак ще искат да направят актуализация и да вдигнат мощността до 80 к.с. Но това ще бъде в стил R6 и ще бъде полезна опция за хора, които харесват състезания с малки двуцилиндрови байкове.
За да се намалят разходите, което ще бъде от ключово значение за успеха на проекта, шасито ще бъде подобно на това в съществуващия MT-07.
Yamaha вече има форма, модифицираща това шаси, като например на Tracer 7. Така че не нужна огромна работа. Джантите, окачването и друга ходова част вероятно ще бъдат подобни, за да помогнат на облекчаване на бюджета.
Този бюджет може да бъде ключът към успеха или провала на новия мотоциклет. Както е при оригиналния MT-07 и адвенчъра Ténéré 700, който също използва двигателя CP2.
Въпросът е как ще се казва спортистът в средна категория. Според системата за наименуване на Yamaha, моторът бе трябвало да се казва R7. Това обаче беше специален състезателен пистов мотор за хомологация в WSB. С него Yamaha са много горди и затова май байкът ще има ново име.
ДРУГИ
KTM навлиза в 2024 г. с нови едноцилиндрови DUKE
Opel Experimental разкрива визията за бъдещето на бранда
GASGAS 2024 е тук!
МОТО СПОРТ
Маркес пристигна в Индия ден преди началото на състезателния уикенд
В MotoGP останаха само две свободни места за 2024
Севлиево приема 6-ия кръг на мотокрос шампионата ни този уикенд
MXGP: Прадо слага короната за 2023 г., Сийвър печели третата си Гран при
Шесткратният световен шампион Марк Маркес все още не е отпътувал за Гран При на Индия в клас MotoGP заради проблеми с визата
АВТО СПОРТ
Пилотът на “Астън Мартин” Ланс Строл се завръща на пистата за Гран При на Япония
След 9-годишна пауза Добрич отново събира най-добрите пилоти в офроуд спортовете в “Рали Рейд Добруджа”
Официално: Оскар Пиастри преподписа с МакЛарън до 2026-а година
Никола Цолов ще кара в нов шампионат на пистата “Херес”
Традиционният рали крос край ловешкото село Баховица събира автомобилисти от цялата страна на 23 и 24 септември 2023 г.