Срещаме ви с едно от емблематичните имена е DRAG шампионата – Пламен Калъпсъзов.
Отличаващ се с уникални качества като прецизност, усет към детайла и изключителни технически познания за своята машина, Пламен Калъпсъзов неизменно се утвърждава сред водещите фигури на състезателната сцена.
С поредица от впечатляващи победи и рекордни времена на трасето, той демонстрира завидна комбинация от умение и постоянствo.
Всеки старт за него е възможност да докаже, че мястото му е на почетната стълбичка, а целта му до края на сезона е челното място в DRAG шампионата.
Интервюто подготви: Деница Герчева
Снимки: Пламен Калъпсъзов/FB
Как започна твоята страст към drag-а g и какво те вдъхнови да се занимаваш професионално?
Страстта ми се появи преди около 15 години, като по това време имах скутер и карах стънд. При участието ми в един мото събор имаше много състезатели, които караха на Драг и от там се запали искрата в мен.
Какви са най-големите предизвикателства при подготовката на машината за състезание?
Предизвикателствата са много. Първо е финансовата част. Човек трябва да разполага със средства, за да може да оборудва мотора специално за Драг състезание, второто е да попаднеш на добри механици ,като например “Хела мото спорт” и трето и не последно място, е да умееш да покараш правилно машината.
Как се справяш с напрежението преди старта и ако имаш притеснения какви най-често са те?
Относно напрежението, винаги го има. Но психическата нагласа е много важна, а и с практиката, която имам, успявам да се владея. Притесненията ми са свързани с това, че ако при стартиране мотора превърти гума или се изправи предницата, е загуба на време.
Какви съвети би дал на начинаещи, които искат да се включат в drag състезания?
Съветите ми към бъдещите състезатели е да тренират на безопасни места и с една идея подготвени мотори специално за Драг.
Коя е най-запомнящата се победа или състезание, в което си участвал, и защо това преживяване е толкова специално за теб?
Най-запомнящата се победа е на един мото събор, където на финал се паднах със състезател,к ойто през годините винаги ме побеждаваше, но този път аз го победих.
На 19 – 20 Октомври ще се проведе 4-тият и финален кръг от Националния Шампионат по Драг Рейсинг 2024 – Мотори организиран от Хела Мото Спорт, какви са очакванията за събитието?
Очакванията ми са отново да се кача на една от стълбичките и ако успея да увелича точките си да заема отново челното място-шампион на годината в моя клас Stok-Bike 1000 cc.
С много усилия на колегите ти и на всички свързани с моторните спортове, Видин се утвърждава като изключително подходящо за състезания от това естество място? Какъв е пътят, който всички изминахте, за да може това да стане реалност?
Пътят, както във всеки един спорт в България, е много труден. Свързан е с много разходи и лишения от гледна точка на време за семейството. Аз имам щастието семейството ми да е зад гърба ми и да ме подкрепят. Тук е мястото да благодаря на моята съпруга, която също винаги е неотлъчно до мен.
Какво е бъдещето на драга в България?
Според мен има бъдеще, тъй като срещам много запалени участници с добре подготвени мотори.
ДРУГИ
Калоян Тотев за HARD ENDURO Своге 2024 пред STUDIO LINSON MOTO
Веселин Велинов и Христо Димитров на гости на STUDIO LINSON MOTO в Перник
Хосеп Гарсия: Победата в EnduroGP свали тежестта от раменете ми
МОТО СПОРТ
Гран При на Валенсия е под въпрос, сезонът в MotoGP може да завърши този уикенд
Кметът на Сопот награди състезатели по офроуд
Дани Луис с победа в състезанието Fallen Timbers AMA Hard Enduro East
Жоел Сметс поема ръководството на Red Bull KTM Factory Racing за сезон 2025
Кирково е домакин на BG X Enduro Championship
АВТО СПОРТ
Наказват Верстапен за Гран при на Бразилия
Карлос Сайнц спечели в Мексико втора победа за сезона
Сайнц изненада Верстапен и Норис и ще стартира първи в Мексико
Формула 1: Първа тренировка за Голяма награда на Мексико
KTM X-BOW GT2: историята на носителя на титлата