
2021 HONDA MSX125 GROM


Honda MSX125 се завръща през 2021 г. с ново име – MSX125 Grom. „Джобната“ машина има радикално нов облик и нов двигател. Той е в основата на лесния за използване, забавен и функционален характер.
Този мъник се продава в Европа като MSX125 от 2013 г. Свръхзабавният мини мотоциклет на Honda следва традиция, започната през 60-те години с Monkey.
Продължава с други много обичани машини като Dax и Ape, та до днес. Формулата намери резонанс с новата поколение млади ездачи. Известни като „Поколение Y“ в САЩ, „Dek Neaw“ в Тайланд и „Street-Kei“ в Япония, те са израснали в безграничната ера на интернет и споделят култура, възгледи и дух, които се противопоставят на конвенциите.
Инстинктивно привлечени от мотоциклетизма, те се нуждаят от първия си двуколесен транспорт. Той трябва да бъде вълнуващ, но не и ненужно предизвикателен, с дизайн, който ги отличава, а и на разумна цена. През 2013 г. Honda представи MSX125 (Mini Street X-treme 125), за да се погрижи специално за такива млади ездачи.
За 2021 г. новата версия добавя името Grom, използвано другаде по света – Япония и САЩ. Така мини-мотоциклета, който е международен хит сред младите мотористи, от който са реализирани продажби от над 750 000 бройки. Като термин, използван от 60-те години на миналия век за описване на млади сърфисти, Grom е перфектното име за мини-байк със забавен, контракултурен дух.
През първия си продажбен сезон MSX125 се присъедини към CBF125 в редиците на 5-те най-продавани 125-кубикови мотоциклети в Европа.
И през последните няколко години се утвърди като фаворит на фирмата, независимо дали се използва за обикновен градски транспорт или като силно персонализирана декларация за стила от целевия пазар.
След 6 години тих успех и няколко малки стайлинг еволюции, с поглед към следващата вълна от млади ездачи, дойде време за нов MSX125. Напълно преработен MSX125 Grom е с нов дизайнерски вид, свеж и забавен. Актуализираното LCD табло също вече включва оборотомер и индикатор за положението на предавката.
Двигател с въздушно охлаждане поддържа производителността на MSX125, но с добавена пета предавка. А непромененото шаси предлага същите размери на окачването, спирачките и качеството на управление на малките мотоциклети.
Предишният външен вид на MSX125 беше почти миниатюрно отражение на модерните линии на спортните naked мотоциклети на Honda от онова време. За 2021 г. новият MSX125 Grom приема различна дизайнерска насока.
Моторчето има нов вид и подобрения. Отличителната индивидуалност съчетава модерността на лъскавия LED фар, съкратен седалков блок с подрамка и ретро визията на супер компактните странични панели и капаци на резервоарите. Повлиян от постоянните усилия на клиентите да направят своя мотоциклет уникален, MSX125 Grom е проектиран около концепцията за адаптивност и лесно персонализиране. Всички страници се закрепват с по шест болта от всяка страна.
Златното покритие на предните амортисьори и жълтата задна пружина се открояват в ярък контраст с тъмния двигател, ауспух, колела и рама.
Лесното за четене с компактни размери, LCD цифрово табло е преработено, за да включва оборотомер и индикатор за положението на предавката, заедно със скоростомера, двойните измервателни уреди, манометъра и часовника. Нулирането на измервателните уреди и часовника или редуването между километража и измервателния уред се управлява от превключвателите от двете страни на дисплея.
MSX125 Grom има нов, 125-кубиков двуклапанен двигател с въздушно охлаждане, с диаметър и ход на буталото 50 х 63,1 мм и компресия 10,0: 1. Максималната мощност от 7,2 кВт достига 7250 об / мин, с върхов въртящ момент от 10,5 Нм при 5500 об/мин.
Подобен на предишния дизайн, двигателят на MSX125 Grom е съчетан с перфектна комбинация от бърза работа с полезна и достъпна всестранна способност.
Едно голямо подобрение, което мотоциклетистите ще оценят, е прилагането на 5-степенна скоростна кутия, вместо 4-степенната. Така се осигурява по-спокойно, по-високоскоростно пътуване . Максималната скорост е от 92 км/ч до 94 км/ч.
Ръчното задействане на съединителя все още придава мотоциклетно изживяване.
Двигателят е икономичен и се изминават 65,7 км с литър. Той използва технология с ниско триене. Усъвършенстваният PGM-FI гарантира високоефективно изгаряне. Голямата 2.5 л въздушна кутия и мокър филтър тип панел осигуряват надежден и тих въздушен поток. Самият филтър има живот от 16 000 км. Изпускателната тръба и ауспухът вече са две отделни части.
MSX125 Grom е хомологиран за EURO5, който от 1 януари 2020 г. въведе значително по-строги стандарти за емисиите на двигателите в сравнение с EURO4. Тези изисквания включват значително намаляване на разрешените емисии на въглероден оксид, над 40% намаление на общите въглеводородни емисии и въвеждане на ограничение за твърди частици.
Доказалото се шаси на MSX125 Grom е непроменено за 2021 г. Първоначалните приоритети на дизайна остават актуални. Те са да осигуряват основата за практичен мотор, който новите мотоциклетисти могат да използват и да паркират с лекота в градска среда, но да бъде използваем и приятен извън града.
Стоманената моно-тръбна рамка осигурява основната здравина на MSX125 Grom. Твърдата му тръба с квадратно сечение свързва барабана директно с шарнирните плочи.
Всяка друга част всъщност виси видимо от рамката и допринасяйки значително за минималистичния външен вид. Специално настроената вертикална / хоризонтална твърдост и гъвкавост в шарнирната рамка и окачващите плочи на двигателя осигурява перфектния баланс на комфорт и увереност.
Структурата на рамката също така позволява ефективно съхранение на свързани с PGM-FI компоненти и електрически части. Капацитетът на резервоара се увеличава на 6 л. Междуосието е 1200 мм, а собственото тегло е намалено до 103 кг. Ниската 761 мм височина на седалката прави MSX125 Grom много управляем.
Размерът му също така гарантира, че собствениците ще могат лесно да го товарят/ разтоварват, транспортират и използват.
Окачването отпред и отзад осигурява качество отвъд класа си. Вилката от 31 мм намалява теглото без пружиниране и предлага подобрено усещане за амортизация по време на хода. Лекият и здрав единичен заден амортисьор работи с проста и здрава рамка от стоманена кутия с форма H и размери 50 x 25 мм. Хидравлични двубутални предни и еднобутални задни спирачни апарати работят с предни 220 мм и задни 190 мм дискове.
ДРУГИ
GASGAS ДОБАВЯ ЩИПКА ВЪЛНЕНИЕ ВЪВ FACTORY EDITION МОТОЦИКЛЕТИТЕ ЗА 2025 С ИЗЦЯЛО НОВ ВЪНШЕН ВИД!
Първи поглед: Stark Varg EX – уличен ендуро модел
Световните шампиони от KTM Pro Racing обявиха отбора си за 2025 г. в EnduroGP
МОТО СПОРТ
Енергично каране донесе на Чейс Секстън от RED BULL KTM подиум в Детройт
Гайзер и шест титли
Ducati може да запази двигателя от 2024 г. за MotoGP през 2025 г., въпреки тестовете в Тайланд
Сезонът по мотокрос в Обединеното кралство започва
Български състезатели мерят сили в престижни мотокрос и Суперендуро надпревари в Европа
АВТО СПОРТ
Елфин Еванс поведе след първия специален етап в рали Швеция
Шестима пилоти получават уникален шанс през новия сезон
Никола Цолов с две класирания в топ 5 на „Херес“
Ще има и 12-и отбор във Формула 1
Маршрутът за дебюта на Канарските острови в WRC е готов