октомври 2, 2022

Motosport.bg

Мото новини от последните минути

Миро Ангелов е шампион на планинско след победа в Благоевград

Мирослав Ангелов (Мегапорт) с Skoda Fabia R5 Evo е новият шампион на планинско у нас. След като спечели титлата на рали, Миро триумфира в планинско Благоевград – последен кръг от шампионата на България и взе втората си титла на страната. Остава му и третата – тази в рали-спринта, която може да вземе във Видин след две седмици.

Мирослав Ангелов се появи на планинско Осогово, което също е организирано от АСК Диамо, като това в Благоевград. Тогава целта му, както и на неговия ментор Петър Гьошев бе да пробва колата преди рали Твърдица. Победата в Кюстендил му се услади. Така Ангелов се пусна в Лясковец. Все пак там беше на свой терен. Така се стигна и до старта в Благоевград, който донесе втората титла на Ангелов.

В трите манша Ангелов постигна 7:00,211, като най-бързото му качване от Еленово до Делвино бе третото – 2:18,999. Това време е постигнато, при условие, че ни по време на трите манша валя дъжд.

Втори стана Пламен Камбуров (ЛВ-Авто рейсинг) с  Mitsubishi Lancer Evo 9. Вчера той направи само един манш – първия, защото имаше проблем със скоростната кутия. Днес обаче всичко бе перфектно и Пламен остана втори на 9,468 сек. С това Пламен си осигури титлата в НС1, защото прекия му конкурент Александър Кръстев с  Mitsubishi Lancer Evo 9 стана 15-и.  Това е второто завършване на Камбуров в планинския шампионат, след като спечели надпреварата в Шумен.

Трети на подиума стъпи  Искрен Веселинов (Дианел) с Honda Civic. Той финишира на 27,106 сек.  от победителя. Искрен бе основния конкурент за титлата на Ангелов, но колата му отстъпва на тази на Миро. Все пак място на подиума е отлично постижение.  Искрен обаче е с титлата в клас НС4, където стана първи в Благоевград.

Четвърти стана друг шампион – в клас НС2. Това е Стефан Георгиев (Стара Загора) с Ford Escort RS.

Той остана на 44,506 сек. Стефан трябваше само да стигне в един от маншовете до Делвино, за да спечели титлата той обаче кара и в трите.  Пети стана Антон Титов (Мегапорт) с Peugeot 208 R2 на 50,431 сек. Той стана първи в клас RC4. Шампион в този клас обаче стана Любен Емануилов (Ка-2 моторспорт) с Peugeot 104. Той стана 14-и в генералното и втори в класа.

Шести стана Ивелин Чапанов (Стара Загора) с Renault Clio, който стана първи и шампион в клас НС3.

Ивелин се пребори с Косьо Йорданов (Грийн Фокс Моторспорт) с Renault Megane, който финишира 8-и и втори в класа. Косьо трябваше да бъде преди Чапанов, за да спечели титлата. Между тях – 7-и бе Росен Костов (Грийн Фокс Моторспорт) с Peugeot 104 Maxi. Той спечели победа в НС4. Предизвестен шампион в клас RC3 бе и Даниел Живков с Peugeot 206. Дани трябваше да стигне до финала, за да вземе титлата. И го направи.

В състезанието не стартира Илия Царски (Автоцар) с Mitsubishi Lancer Evo 9.

Вчера той стана първи, след като най-бързият в тренировките Васко Въжаров (Грийн Фокс Моторспорт) с Opel Astra бе дисквалифициран. Причината – нередовно гориво. Това не е за сефте на Васко. Той е наказван и в други състезания заради същото. Васко обаче прави автомобила си така, че да покаже на останалите, че може да ги победи.

В неделя обаче той стартира извън класирането, преди старта на осигуряващите коли. Това стана с разрешението на директора на състезанието Георги Стоянов. Тъкмо това подразни Царски, който си събра багажа и си тръгна.

Снимки Rallyexpress и автора